Fra Halvors til Aud.Max

Journalist: Eivind Handegard

Cezinando tar oss med på en musikalsk berg- og dalbane.

Bassen rister i veggene i det jeg prøver å rekke konserten. Køen er lang for å komme inn til Samfunnet. Omsider får jeg heldigvis scannet billetten og løper opp trappen for å ikke gå glipp av noe. Synet som møter meg er folk. Veldig mange folk. Cezinando har allerede kommet på scenen, iført en gulltopp tatt rett fra Eurovision fyrer han opp publikum. Det er en enda mer selvsikker versjon av Cezinando som har kommet tilbake til Ås, sammenlignet med da han for to år siden «bare» spilte i lille Halvors Hybel. Energinivået er høyt mens han leverer linje etter linje. Rytmene resonnerer ut i salen.

 Foto: Bendik Hassel

Foto: Bendik Hassel

 Måten lysene blir brukt på fungerer ypperlig for å legge vekt på hver enkelt sang som fremføres, fra det helt rolige til det mektige blir vi tatt med på en følelsesmessig berg- og dalbane. Det eneste som er litt synd med konserten er at lydbildet er ganske uklart. Utenom dette har konserten alt på stell.

 Foto: Bendik Hassel

Foto: Bendik Hassel

 Det kommer et vendepunkt i konserten der han kaster den gylne trafikk kjeglen/ gulltoppen og rocker barisen, som fører til at Cezinando blir ekstra gira. Noen låter tar han på egenhånd, andre ganger derimot får han hjelp av en luring som backer han opp. Etter x antall «voopps», «yeeah» og «Uhh» begynner imidlertid konserten å nærme seg slutten. Scenen blir mørk og stillheten senker seg. Publikum er på den andre siden ikke ferdig med Cezinando ennå. De begynner å skrike, ikke ulikt en sinna mob. Heldigvis får de det som det som de vil, og den overdøvende sangen lurer han tilbake. Avslutningen blir «Håper du har plass», hvor sangen fra publikum er nesten like høy som musikken. Cezinando smiler fra øre til øre i det han forlater scenen.

 Foto: Magnhild

Foto: Magnhild